Det glada 80-talet

torsdag 27 september 2007

Efter ett litet sidospår med Lars Demian känner jag att jag måste återgå till "riktig" musik.

Hittade en video från det glada 80-talet med gruppen W.A.S.P, en helt ok grupp som jag lyssnade väldigt mycket på under min uppväxt.

Det som gjorde dom så speciella och gjorde min intresse ännu större är ju givetvis alla rubriker dom fick, samt att det faktiskt skapades en förening emot dom, Föräldrar mot W.A.S.P eller något liknande hette dom. Detta gjorde ju naturligtvis att dom bara måste vara bra :)

När man ser på videon eller lyssnar på musiken idag har man väldigt svårt att förstå varför det blev sådant bråk om just detta? Tänk dig dessa föräldrar idag, när deras barnbarn lyssnar på Dimmu Borgir eller liknande :)

Här är iaf videon, låten heter Wild Child och kommer från skivan The Last Command (1985)

0 kommentarer: