Pestilence

måndag 31 mars 2008

Fick plötsligt lite inspiration när jag läste att Pestilence skulle återförenas! Detta band hade totalt fallit i glömska, men dom var en av mina favoriter när det begav sig.
Jag gissar att inte så hemskt många känner till dom? Förhoppningsvis har jag fel där, för Pestilence är riktigt bra och väldigt underskattade.

Bandet bildades 1986 i Holland och släppte 4st album innan dom splittrades 1994.
På dessa 4 album förändrades gruppen konstant, från Thrash till Death och vidare åt det mera progressiva jazz/fusion hållet på det sista albumet.
Jag lägger upp 2st videos idag.
Den första kommer från deras 3:e album Testimony of the Ancients (1991), låten heter Land Of Tears


Den andra låten kommer från det 4:e och sista albumet Spheres (1993) och låten heter Mind Reflections. (Dålig bild och ljud på denna, men värd en genomlyssning!)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst känner man till Pestilence. Grymt underskattat band f.ö.
På grund av min låga ålder hade jag ingen chans att se dom live när det begav sig, men hoppas pricka in nåt datum om dom kommer till Europa nu när dom återförenats. Och isåfall hoppas jag på många låtar från mästerverket "Testimony of the Ancients"

Anonym sa...

dom såg jag i Fagersta sommaren 90, en riktigt dålig konsert som jag sett fram emot massivs då Consuming Impulse spisades mycket den våren. Det som släpptes efter var alldeles för mycket Atheist för att vara bra.

Anonym sa...

I don't know whether it's just me or if everyone else encountering problems with your website.
It appears as if some of the written text on your content are running off the screen.

Can someone else please provide feedback and let me know if
this is happening to them as well? This could be a problem with my
web browser because I've had this happen previously. Cheers

Take a look at my page: profesionalna

Anonym sa...

Hello there! I know this is kinda off topic but I'd figured I'd ask.
Would you be interested in trading links or maybe guest writing a
blog post or vice-versa? My website addresses a lot of the same topics as yours
and I feel we could greatly benefit from each other.

If you might be interested feel free to send me an e-mail. I look forward to
hearing from you! Awesome blog by the way!

Feel free to visit my blog :: www.unitedliberty.org

Anonym sa...

Good day! Would you mind if I share your blog with my zynga group?

There's a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thanks

Also visit my homepage: web