Amon Amarth

fredag 4 januari 2008

Ibland hittar man musik som fastnar direkt. Amon Amarth är en grupp som jag visserligen hört talats om, men aldrig lyssnat på. Igår satt jag och surfade runt lite och snubblade över en låt med dom. Efter en stund hade jag lyssnat på flertalet låtar och beställde direkt en skiva med dom.

Detta är ruskigt bra om du frågar mig, otroligt skönt trummljud och gitarrerna är riktigt medryckande. Sångaren gör ett bra jobb med, en komplett grupp helt enkelt.
Detta seglar snabbt upp till toppen av min lista, inte ofta jag hittar musik nuförtiden som kan ta plats bredvid Edge Of Sanity mfl.
Kan inte förstå hur jag lyckats missa detta? Bättre sent än aldrig antar jag!

Dagens låt blir Cry Of The Black Birds från deras senaste album With Oden On Our Side (2006)

0 kommentarer: