Punk rock?

onsdag 24 oktober 2007

Bad Religion är en grupp jag alltid lyssnat på, dom har ju funnits sedan 1980 så det har varit svårt att missa dom.

Jag gillar verkligen Gregg Graffin´s röst, den är speciell och klart den bästa av alla dessa punk rock band som nu finns.
Till skillnad från de flesta av banden som låter liknande (Blink 182, Bowling For Soup etc.) så har Bad Religion oftast ett budskap med sina texter. Det kan handla om politik, fattigdom, krig, religion m.m
Dom är orginalet helt enkelt, medans de andra ovan nämnda är bleka kopior.

Jag lyckas inte hitta någon video med min absoluta favorit låt med dom The Answer, men en ljudfil lyckades jag hitta:



free music


Klicka på rutan ovan så kommer du till en sida för att lyssna på den, streaming verkar inte funka?

Slänger även in en video med en annan favoritlåt som heter Sorrow


0 kommentarer: