Slayer

lördag 17 november 2007

Slayer har existerat sedan 1981 och var väl förgrundsgestalterna i den Amerikanska Thrash scenen. Deras album Reign In Blood (1986)var starten på det hela och den skivan är utnämnd till "The heaviest album of all time" av Kerrang.

Dom räknas som en av dom 4 stora Thrash Metal banden tillsammans med Metallica, Megadeth & Anthrax.

Den skiva jag gillar absolut bäst är Seasons In The Abyss som släpptes 1990 och det är titelspåret från den skivan jag bjuder på idag. En riktigt bra låt tycker jag och eftersom jag inte alls gillar Thrash Metal så passar denna låt min musiksmak perfekt.
Det ska vara lite mörkare och mer nedstämt ;)


2 kommentarer:

Anonym sa...

SLAYER! det här är så bra att inte går att beskriva med ord!! Dave Lombardo is God!

Anonym sa...

slayer är helt klart världens bästa thrashband!! Det är ju fan så ja blir helt affekt bara jag tänker påt! /Barre