Helloween släpper ny skiva

onsdag 31 oktober 2007

Dom Tyska powermetal lirarna Helloween har nu släppt sitt 13:e studio album som heter : Gambling With The Devil.

Helloween var väldigt bra för typ 10 år sedan, men sedan dess har det gått stadigt utför tycker jag.
Jag har inte hört hela den nya skivan, men det lilla jag hört övertygar mig inte. Det låter poppigt och nästan lite schlager över det hela? Dom har även lagt till konstiga effekter på rösten, är det ett tecken på att den inte håller längre?

Hittade en recensionSvenska Dagbladet, som sammanfattar mina intryck rätt bra.

Jag lägger in en ny video så att ni kan förstå vad jag och recensenten pratar om.
Låten heter As Long As I Fall.

2 kommentarer:

Tommy sa...

I själva verket är Gambling with the Devil en av de bästa Helloween-plattor jag har hört sen Pink Bubbles Go Ape. Kill It, Fallen to Pieces och As Long as I Fall är tre helt otroliga spår som får mig att rysa.

Rösteffekterna är nog mest där för att lägga till lite dynamic. Jag tycker att de för det mesta känns välplacerade.

Jag rekommenderar att du lyssnar på hela skivan!

Mr.X sa...

Jag får väl ge dom en chans. Alla har vi olika smak och jag råkar gilla deras tidiga verk. Har inte gillat dom särskilt mycket på många år nu.