Dags att bli lite proggressiv igen!

måndag 12 november 2007

Jag har aldrig varit något större fan av proggressiv musik, har väl inte ens tänkt på vad mycket av det jag lyssnar på skulle kunna hamna under för kategori.
Men det har visat sig att en hel del av det som jag gillar kommer därifrån, Proggresive Metal främst.
Snubblade in på en grupp som heter Threshold, mest pga att Dan Swanö var med som gästsångare på deras senaste skiva Dead Reckoning (2007).
Kan inte säga att jag hört särskilt mycket av dom hittils, men jag ska lyssna mer det är helt klart.
Som jag tolkar det så verkar främsta "konkurrenterna" vara Dream Theater, DT har jag aldrig riktigt blivit fast för..vet inte varför? Men Threshold gillar jag, dom tilltalar mig mer helt enkelt.

Tänkte bjuda på 2st låtar med dom idag, så att du kan få ett litet smakprov.
Den första heter Pressure och kommer från albumet Subsurface (2004)




Den andra låten heter Pilot In The Sky Of Dreams och kommer från albumet Dead Reckoning (2007)


1 kommentarer:

Anonym sa...

japp, det här Threshold-gänget är jättebra! upptäckte dom via en gratis-cd som följde med sweden rock magazine. Och "subsurface" är riktigt bra!