Äntligen!

torsdag 22 november 2007

Ja, äntligen lyckades jag hitta en video med klassiska Demon! Inte helt lätt att hitta material med dom tycker jag. Lite konstigt är det allt? Kan ju inte bara vara jag som fullkomligt avgudar detta band? :) Eller så är det helt enkelt så att Demon är ett svårt ord att söka på...

Demon grundades 1979 och är fortfarande aktiva, dock är det endast sångaren Dave Hill som fortfarande finns kvar sedan starten.
Min storebror är nog skyldig till att jag alltid gillat deras sound, jag blev indoktrinerad från barnsben med denna typ av musik.
Deras 2 första skivor Night Of The Demon (1981) & The Unexpected Guest (1982) är riktiga mästerverk i mitt tycke. Dessa spelas fortfarande regelbundet hemma hos mig, ca 25 år av lyssning och det är fortfarande bra :) Givetvis är det vinyl som gäller, har faktiskt inte blivit av att införskaffa dom på CD ännu.

Dagens låt är tagen från The Unexpected Guest och heter Don't Break The Circle.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Demon har man ju lyssnat mycket på då back in the days. Särskilt den där skivan med korset som sliter upp "magen" på sig själv på omslaget.

Mr.X sa...

Ja, det är den första skivan Night Of The Demon. Kalas bra! :)