Torsdag i ondskans tecken

torsdag 15 november 2007

Idag ska vi bli riktigt onda igen, återigen återvänder vi till Black Metal. En musik som jag tidigare skrivit lite om och som jag aldrig har lyssnat på egentligen. Man har hört någon låt här och där men inget mer. Däremot har dom alltid fascinerat mig på något vis, är dom verkligen så "besatta" som det ser ut och låter? Eller är det bara en image?
Dom som tycker Dödsmetallen är alldeles för hemsk och ond, lär väl sätta kaffet i fel strupe när dom hör denna musik.

Jag satt och läste lite på Blabbermouth när jag snubblade över en recension av en skiva som heter Burning the Born Again… A New Philosophy med gruppen Satan's Host.
Inspirerad av recensionen hoppade jag genast in på Youtube för att leta efter material. Givetvis fanns det en hel del där, otroligt att verkligen allting finns där!
Låten är titelspåret från ovan nämnd skiva, lyssna och döm själva. Är det tillräckligt ont? Eller finns det värre? Ge mig tips :)

3 kommentarer:

Pär sa...

Onda killar. Men man kan fråga sig varför sångaren står och viftar med ett Klingonsvärd?

Anonym sa...

Säger bara Marduk, Immortal och Dark Funeral.

Anonym sa...

De där bandet kändes lite för trendigt... lite för mycke posing och sellout säkert med. Klart det finns mycket värre BM än de där bandet! Och jag skulle inte föreslå Immortal eller Dark Funeral som anders gjorde. Bättre med lite underground band... Svartkraft är ett bra band!