Opeth

onsdag 21 november 2007

Jag har tidigare nämnt Opeth och Åkerfeldt i diverse inlägg, men idag är det dags för ett eget inlägg om dom.
Bandet bildades 1990 i Stockholm och från början var Mikael Åkerfeldt inte med, han blev senare inbjuden för att spela bas i gruppen. 1992 lämnade original sångaren David Isberg bandet och Åkerfeldt tog över mikrofonen.

Det är först nu på senare tid som jag upptäckt Opeth på riktigt, jag har hört dom innan och tyckt att dom varit bra, men aldrig riktigt lyssnat in mig på dom.
Nu tycker jag att det mesta dom gjort är otroligt bra, men mina abosoluta favoriter återfinns bland dom tidiga albumen.
Därför bjuder jag idag på en låt från deras 2:a album Morningrise (1996),låten heter Advent och är min absoluta favorit.


Jag hoppas verkligen att någon låt från denna skiva framförs på Schizoid Boat!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vilken trevlig hårdrocksblogg! Skulle ni möjligen vara intresserad av att tjäna extra pengar på den genom annonsering? Tveka inte att kolla in vår sida eller höra av er!

Anonym sa...

Hej igen :-) Försökte hitta en mailadress till dig, men hittade ingen. Har du lust att skriva till mig på fredrik[at]werock[dot]se, jag skulle vilja kolla några saker med dig.

Mr.X sa...

Jag har mailat dig!